عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

 عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

عملکرد لیزر موهای زائد به این صورت است که لیزر، روی ملانین‌های موجود در ریشه مو متمرکز شده و روی آن ناحیه تأثیر می‌گذارد و نهایتاً منجر به نابود شدن ریشه‌ی مو می‌گردد. افراد با پوست‌های روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می‌باشند.

 

عملکرد لیزر موهای زائد طی جلسات متعدد انجام می‌شود که این تعداد برای افراد مختلف متفاوت است و پیش‌بینی مطلوب به‌ طور میانگین 8 تا 10 جلسه است. این تعداد بنا بر رنگ و نوع پوست، رنگ و ضخامت مو، وضعیت هورمونی، مصرف دارو، میزان تماس پوست با نور آفتاب و نژاد افراد مختلف تغییر می‌کند. هدف لیزر موهای زائد نازک و کرکی شدن و نهایتاً کاهش رشد موها می‌باشد.

لیزر موهای زائد جایگزین سریع، آسان و موثر برای اصلاح و اپیلاسیون است. یکی از دستگاه‌های موجود در کمپانی بالی طب دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس است.

اگر از روش‏‌های دردناک و ناخوشایند خسته شده‏‌اید لیزر موهای زائد می‏‌تواند نتیجه طولانی مدتی برای شما به ارمغان بیاورد. به تازگی این روش علاقمندان بسیاری در آقایان پیدا کرده است.

 

انواع طول موج‌های دستگاه لیزر:

  • لیزر الکساندرایت (طول موج 755 نانومتر): مناسب برای پوست‌های روشن و معمولی
  • سیستم لیزر دایود (طول موج 800 نانومتر): بـرای پوسـت‌هـای معـمـولی رو به تیـره
  • لیزر‌های ان‏دیگ (طول موج 1064 نانومتر): بـرای پـوسـت‌هـای تیـره و بـرنـز شـده

 

لیزر تیتانیوم پلاس چیست؟

لیزر تیتانیوم پلاس جدیدترین فناوری لیزر برای حذف موهای زائد است. زیرا سه طول موج لیزر مؤثر را در یک دستگاه ترکیب می‌کند. این به این معنی است که لیزر به طور همزمان به سه عمق مختلف فولیکول مو نفوذ کرده و آن را غیرفعال می‌کند.

 

قبل از درمان باید با مشاور خود درباره رنگ پوست و رنگ موهای ناحیه مورد نظر صحبت کنید. نواحی بزرگتر این امکان را می‏ دهد تا از پالس‏ های قوی‏تری استفاده کرد و تاثیر بیشتری در کاهش رشد موها دارد. نتایج نشان داده است که بعد از 3 ماه با جلسات متوالی کاملا موها کاهش می‏ یابد.

 

تعداد و نوع طول موج دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس

لیزر تیتانیوم پلاس با ترکیب چند طول موج مختلف با سطح نفوذ‌های متفاوت به پوست بهترین عملکرد را در نوع خود دارا می‌باشد، نوع و فرکانس طول موج‌ها طبق مشخصات زیر است.

الکساندرایت ۷۵۵ نانومتر: Alexandrite 755nm این طول موج برای هدف قرار دادن انواع گسترده‌ای از رنگ پوست و انواع مو، از جمله موهای نازک و موهایی که رنگ روشن دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دایود ۸۰۸ نانومتر: Diod 808nm این طول موج برای پوست‌های تیره تر یا به اصلاح سبزه و گندمی استفاده می‌شود و فولیکول‌های عمیق مو را هدف قرار می‌دهد. این طول موج برای درمان ناحیه‌هایی مانند بازوها، شکم، گونه‌ها، چانه و پاها کاربرد دارد.

اندیاگ 1064 نانومتر: ND-YAG 1064 پر نفوذترین طول موج است و برای درمان موهای سرسخت مانند موهایی که در زیر بغل و ناحیه بیکینی (تناسلی) ایجاد می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد و عمیق ترین قسمت‌های فولیکول پوست را برای موثرترین درمان لیزر موهای زائد مورد هدف قرار می‌دهد.

اندیاگ 940 نانومتر

ND-YAG 940 این فرکانس جزو جدیدترین طول موج های شناخته شده برای حذف موهای زائد است. با اضافه شدن این قابلیت به دستگاه لیزر تیتانیوم تمام موهایی که امکان رویش مجدد را داشته باشند ریشه کن خواهد شد.

 

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس با سایر لیزرها

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس (Soprano Titanium plus) جدیدترین نوع لیزر برای حذف موهای زائد است همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این دستگاه ۳ طول موج مهم و موثر را در یک اپلیکاتور ترکیب می کند. این بدان معناست که لیزر به موها در سه عمق مختلف فولیکول به طور همزمان ارسال می‌شود و باعث غیر فعال شدن ریشه مو خواهد شد.

همچنین دستگاه تیتانیوم پلاس از یک هندپیس منحصربفرد Quattro بهره میبرد. این بزرگترین ابعاد سر اپلیکاتور نسبت به سایر دستگاه‌های لیزر است، به این معنی است که زمان درمان بیمار تا ۵۰ درصد کاهش پیدا میکند. همچنین به دلیل سیستم مدرن خنک کننده آیس پلاس (ICE PLUS) پوست را کاملاً خنک می‌کند، این ویژگی باعث می‌شود که در حین انجام لیزر درمانی، بیمار هیچ دردی را احساس نکند.

دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس بر خلاف بسیاری از دستگاه‌های لیزر موهای زائد، می تواند در تمام طول سال یعنی تمام فصل های سال برای انواع پوست و نوع مویی مورد استفاده قرار گیرد و حتی می توان به طور موثر و رضایت بخش برای از بین بردن موهای زائد روی پوست برنزه و موهای رنگ روشن مورد استفاده قرار گیرد.

برگشت به بالا
×
گفتگوی آنلاین در واتساپ
برای شروع گفتگو کلیک کنید.